flag Судова влада України

Відповідальні за надання допомоги людям з особливими потребами

Обов’язки «помічника людини з інвалідністю» покладено на:

Працівників служби судових розпорядників
м. Ужгород; вул. Довженка, 7
(0312) 61-68-76
inbox@zka.court.gov.ua

Працівники служби судових розпорядників, в разі необхідності надають допомогу при ознайомленні з документами, здійснюють супровід у приміщенні суду, допомогають при написанні заяв, клопотань або інших процесуальних документів людям з особливими потребами.

Рекомендації щодо правил поведінки відповідальних осіб з маломобільними групами населення

 

 Принципи етики спілкування із людьми, які відносяться до маломобільних груп населення :

* Толерантність

* Рівноправ’я

* Розуміння

* Шанобливість

* Визнання

* Сприйнятливість

 

 

Правила спілкування:

–    Зробити крок назустріч і спитати – чим можна допомогти.

–    Допомога має бути ненав’язливою  і не надмірною.

–    Вислухайте:  що і як робити.

–   Майте на увазі, що  у неповноправної людини можуть бути проблеми користуватися письмовим приладдям тощо.  Запитуйте, чи потрібно в цьому допомогти.

-   Спілкуючись із незрячими людьми називайте себе і, залежно від ситуації, присутніх. Описуйте – де Ви знаходитесь і попереджуйте про перешкоди, які є на шляху.

 

            Правила поведінки  з особами, які відносяться до маломобільних груп населення:

  1. Забезпечити особі  можливість повідомити працівників суду про необхідність отриматидопомогу. В такому випадку потрібно забезпечити можливість зв’язку працівника суду та відвідувачем суду. Для цього повинен бути встановлений двосторонній зв’язок, як до прикладу переговорний пристрій, тощо. Такі технічні засоби зв’язку повинні бути розташовані при вході в будівлю в зоні досяжності людини ( наприклад, яка сидить в кріслі-візку). Цей пристрій необхідно позначити Міжнародним символом доступності.
  2. Після з’ясування причини звернення виходить уповноважений працівник суду. При потребі потрапити в приміщення  суду  з’ясуйте – як допомогти,  щоб проїхати в дверях, переїхати через поріг, піднятися по сходах, тощо.  При потребі перенести людину у візку запитуйте,  за які частини візка можна брати, щоб піднімати.
  3. Не поводьтеся самовільно з  людиною у візку, не котіть її без дозволу. 
  4. Під час спілкування ваші обличчя мають бути на одному рівні. Ви повинні або присісти, або сісти поруч на стільці.
  5. Якщо людина в кріслі-візку є разом із супроводжуючою її особою, при спілкуванні необхідно звертатися безпосередньо до особи, якої це стосується. Якщо це стосується особи з вадою опорно-рухового апарату, то при спілкуванні  потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжуючою особою.
  6. При розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою.  Важливо, щоб джерело світла не було за Вашою спиною, бо в такому випадку Ваше обличчя буде затінене.
  7. Необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку або олівець тощо.  Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз.